Succesverhalen

Wat is er al bereikt met de financiële steun van de stichting?
(alle namen op deze pagina zijn gefingeerd)

\\

Nieuwe kleding voor Ron zorgt voor eigenwaarde en motivatie

Ron zit tijdelijk in een afkickkliniek. Verdere behandeling volgt daarna. Hij komt uit het zwerverscircuit en heeft veel schulden waardoor al zijn inkomen naar schuldeisers gaat. Hij is zeer gemotiveerd om zijn leven een andere richting op te krijgen. Ron heeft maar één versleten broek en shirt waardoor hij in de kliniek buiten de groep valt. Om hem een stukje eigenwaarde terug te geven en ter motivatie van de stappen die hij inmiddels heeft gezet, is besloten een gift uit te keren voor nieuwe kleding. De hulpverlener gaat samen met Ron kleren kopen.

Een ID-kaart helpt Angelique om praktische zaken te regelen

De stichting heeft een geldbedrag gegeven aan Angelique die onlangs in de hulpverlening is terecht gekomen. Zij heeft geen ID-kaart. Daardoor is het voor haar onmogelijk om zich in te schrijven, een uitkering aan te vragen en andere praktische zaken te regelen. Door de financiële steun kan zij verder met het regelen van basiszaken om zo haar leven weer op de rit te krijgen. Samen met haar begeleider pakt ze de praktische zaken aan.

\\

William ontvangt bedrag om borg nieuwe kamer te betalen

William woont al een tijdje in de crisisopvang en zou zelfstandig met begeleiding kunnen wonen. De afgelopen maanden zijn zijn schulden in kaart gebracht en regelt de Stadsbank de aflossing. Hij heeft niet kunnen sparen en kan ook niet terugvallen op ouders. Vader is uit beeld en moeder zit zelf in de schuldsanering. Om de hulpverlening, zijn zelfstandigheid en zijn ontwikkeling niet te laten stagneren, is de aanvraag van zijn hulpverlener gehonoreerd. Van de stichting kreeg William een bedrag om de borg van zijn nieuwe kamer te betalen.

\\

Jonge moeder kan weer sporten. Sportvereniging regelt oppas

Jonge moeder Ingrid heeft een kindje van 13 maanden. Ingrid leefde in een behoorlijk isolement. Ze kwam haar flat bijna niet uit. Ook kon ze geen beroep meer doen op de bijstand en/of andere gemeentelijke regelingen. Zij kreeg een lidmaatschap van een sportvereniging. Door deze steun gaat zij nu twee keer per week naar de sportvereniging. Daar leert zij nieuwe mensen kennen en kan beginnen met het opbouwen van een netwerk. De sportvereniging heeft oppas voor haar kindje geregeld tijdens het sporten.

\\

Dankzij een bed en een matras komt Edwin uitgerust op zijn werk

Edwin sliep al jaren op een oud matras op de grond, geld om een nieuw bed en matras te kopen had hij niet. Hij woont zelfstandig en heeft werk. Edwin is er trots op, dat hij al zoveel bereikt heeft. De kamer die hij huurt, is nogal vochtig, waardoor hij elke ochtend stijver wakker werd. Ook kreeg hij allerlei andere lichamelijke klachten waardoor hij zich regelmatig ziek moest melden op zijn werk. Om zijn baan en kamer niet te verliezen en het zware lichamelijk werk vol te kunnen houden is een goed bed met een goed matras een basisvoorwaarde. Door de financiële steun van de stichting heeft hij een matras en bed kunnen aanschaffen.

\\

Martin kan nu op de fiets naar zijn werk

Dankzij de steun van de stichting heeft Martin een tweedehands fiets aan kunnen schaffen. Hij had met veel moeite werk gevonden maar geen mogelijkheid om er te komen. Geld om met de bus te gaan had hij niet; en een fiets had hij ook niet. Samen met zijn begeleider heeft hij inmiddels een knappe tweedehands fiets gekocht, met bijbehorend goed slot.

Download de info folderdownload folder

Contact info@stichtingherstel.nl

© 2018 Stichting Herstel | Privacyverklaring | Ontwerp, tekst en realisatie: VanBinnennaarBuiten